Charmante kleine robot verleidt mens en publiek tot liefdevolle dans
Ludvig Daae is een menselijke danser, opgegroeid in het Noorse Nesbven. Alex is een koddige kleine robotdanser met fluorescerend blauwe oren van Japanse makelij, opgegroeid op de afdeling computer- en informatiewetenschappen van de universiteit van Linköping in Zweden. In The Most Human delen ze het podium, waarbij Alex de robot zich langzaam ontpopt tot een volwaardig danser. Hij krijgt niet alleen Ludvig naar believen aan het bewegen, maar verleidt jou ook. Op een choreografie van Robin Jonsson buigt het kostelijke duo zich lichtvoetig over de grote vragen van het leven: wat is authenticiteit? Wat betekent het om mens te zijn? In hun liefdevolle zoektocht naar manieren om het beste in zichzelf en elkaar naar boven te halen, reflecteert The Most Human op radicale veranderingen in de maatschappij, waar robots en mensen hoe langer hoe meer het toneel moeten delen.
- Wie, wat, waarom: leer meer over Robin Jonsson
“An intimate, touching and thoughtful performance about the human condition”
Credits
Concept en regie | Robin Jonsson
Dans | Ludvig Daae & Alex
Kostuums | Tove Berglund
Muziek | Siri Jennevelt, Lou Reed
Licht | Johan Sundén
Productie | Sara Bergsmark
Monoloog | Malin Axelsson
Techniek | Björn Kuajara
Artistiek advies | Emma Kim Hagdahl
Robotmaker | Fredrik Löfgren
Coproductie | Turneslingan Tre Scener (MDT, Atalante and Dansstationen), The Cullberg Balett door the European Network Life Long Burning and Köttinspektionen. In samenwerking met de Department of Computer and Information Science at University of Linköping, SMart Productionhouse and Swedish Radio Drama. Ondersteund door The Swedish Arts Council, The Swedish Arts Grants Committee, The Municipality of Stockholm, The City of Stockholm and Stiftelsen Längmanska Kulturfonden. Onderdeel van het project [DNA] Departures and Arrivals.